
Urwerk הוא סיפור על חזון, תעוזה וחדשנות קיצונית. זהו מסע שמתחיל בדירה קטנה בז'נבה, בסוף שנות ה-90, ומסתיים בפסגת עולם השעונים העיליים. מאחורי המותג עומדים שני יוצרים, פליקס באומגרטנר ומרטין פריי, שהחליטו לא רק לייצר שעונים, אלא להמציא מחדש את הדרך בה אנחנו חווים זמן.
URWERK

המהפכנים ששינו את תפיסת הזמן
המאסטרים השוויצרים של URWERK לא מייצרים שעונים - הם יוצרים מכונות זמן שהן הייטק בכף היד. כל יצירה של URWERK היא פריצת דרך הנדסית המשלבת מכניקה מסורתית עם חזון עתידני. זהו שעון אוונגרד עם החומרים והטכנולוגיה שמתחו לקצה. עם כמות מועטה של שעונים בכל העולם ונראות שקשה לפספס - זה שעון לאנשים שלא מחפשים רק למדוד זמן, אלא להגדיר אותו מחדש. לא לחובבנים, לא למתחילים - המאסטרים של URWERK יוצרים אומנות מכנית למי שמעז לחשוב אחרת.
ההיסטוריה של המאסטרים

המאסטרים: שני יוצרים, חזון אחד
פליקס באומגרטנר ומרטין פריי
באומגרטנר, בן למשפחת שענים שווייצרית, גדל לתוך מנגנונים מכניים, אבל תמיד חלם לפרוץ את גבולות המסורת. בגיל צעיר, לאחר שסיים את לימודיו בז'נבה, הבין שהשעון הקלאסי לא מספק את הדמיון שלו. הוא רצה ליצור משהו שיגרום לאנשים לעצור, להסתכל, ולתהות – "מה זה בכלל?"
פריי, אמן ומעצב תעשייתי אוסטרי, הגיע לעולם השעונים עם עיניים רעננות ודמיון חסר גבולות. הוא הביא עמו גישה אמנותית, רגשית, שמבקשת להפוך את השעון לאובייקט פיסולי, לא רק למכשיר מדידה. החיבור בין השניים הוליד שפה חדשה בשענות – חיבור בין מכניקה לאמנות, בין עתידנות למסורת.

התחלות צנועות, רעיונות גדולים
2001 - 1997
הדרך של Urwerk החלה ללא תקציב, ללא מפעל וללא גב כלכלי – רק עם רעיון פורץ דרך: שעון שמציג זמן ללא מחוגים מסורתיים, אלא באמצעות מערכת "תצוגה לוויינית" של לוחות מסתובבי ם. ב-1997 השיקו את ה-UR-101, שעון שנראה כמו יצא מסרט מדע בדיוני. הקהל היה המום, אבל אספנים מביני עניין הבינו מיד שמדובר במהפכה.

המאבק לשרוד והפריצה הגדולה
2005 - 2002
ההצלחה הראשונית לא הבטיחה יציבות. ייצור בעבודת יד, עיצוב לא שגרתי, ואתגרים כלכליים כמעט ריסקו את המותג. (באומגרטנר אף נאלץ למכור את דירתו כדי לממן את הפיתוח). הפריצה הגיעה ב-2003 עם ה-UR-103: מערכת תצוגה לוויינית חדשנית, עיצוב עתידני, והצלחה מסחררת. כל היחידות שיוצרו נמכרו במהירות, ו-Urwerk הפכה לשם דבר בקרב אספני שעונים וחובבי חדשנות.

התבגרות וצמיחה
2010 - 2006
הביקוש לשעוני Urwerk זינק, אך החברה סירבה להתפשר על איכות או בלעדיות. כל שעון יוצר במהדורה מוגבלת, בעבודת יד, עם בקרת איכות קפדנית. "אם אתה רוצה 10,000 שעונים – לך לרולקס," אמר באומגרטנר, ובכך סימן את הדרך: איכות, ייחודיות, ואומץ יצירתי.
פליקס באומגרטנר ומרטין פריי
המאסטרים: שני יוצרים, חזון אחד
באומגרטנר, בן למשפחת שענים שווייצרית, גדל לתוך מנגנונים מכניים, אבל תמיד חלם לפרוץ את גבולות המסורת. בגיל צעיר, לאחר שסיים את לימודיו בז'נבה, הבין שהשעון הקלאסי לא מספק את הדמיון שלו. הוא רצה ליצור משהו שיגרום לאנשים לעצור, להסתכל, ולתהות – "מה זה בכלל?"
פריי, אמן ומעצב תעשייתי אוסטרי, הגיע לעולם השעונים עם עיניים רעננות ודמיון חסר גבולות. הוא הביא עמו גישה אמנותית, רגשית, שמבקשת להפוך את השעון לאובייקט פיסולי, לא רק למכשיר מדידה. החיבור בין השניים הוליד שפה חדשה בשענות – חיבור בין מכניקה לאמנות, בין עתידנות למסורת.



2001 - 1997
התחלות צנועות, רעיונות גדולים
2005 - 2002
המאבק לשרוד והפריצה הגדולה


2010 - 2006
התבגרות וצמיחה

אנחנו לא בונים שעונים לכולם, אומר באומגרטנר. "אנחנו בונים שעונים לאנשים שרוצים לענוד עתיד על היד."
פריי מוסיף: "כל שעון שלנו הוא קריאה לחשוב אחרת, לחלום אחרת, לחיות אחרת.

Urwerk היא הבחירה של מי שמבקש להיות שונה, מי שמעריך חדשנות קיצונית ומבין שטכנולוגיה היא לא רק פונקציה – אלא השראה. זה לא שעון לכל אחד – זה שעון למי שרוצה לענוד עתיד, ולחוות את הזמן כסיפור אישי, נועז ומרגש.
המאסטר של העתיד

Urwerk בונה קהילה של אוהבי עתידנות, טכנולוגיה, ואמנות. כל שעון הוא הצהרה – לא לכל אחד, אלא לאלה שמבינים שזמן הוא לא רק רצף של מספרים, אלא חוויה ייחודית.
הגישה השיווקית

Urwerk לא רואים בזמן רק מספרים – אלא חוויה.
השעון כאובייקט מהעתיד: כל דגם הוא פיסול קינטי, יצירת אמנות נועזת.
זמן כתחושה: השעון לא רק מודד זמן, אלא גורם לענוד אותו להרגיש אותו אחרת – לחוות את הזמן כמשהו חי, משתנה, אישי.
פילוסופיה של הזמן

ב-Urwerk לא הסתפקו בעיצוב שונה, הם שינו את כללי המשחק: מערכת תצוגה לווינית, לוחות מסתובבים המציגים את השעה בתנועה תלת-מימדית, במקום מחוגים מסורתיים. חומרים מתקדמים: שימוש בחומרים חדשניים דוגמת טיטניום, סיבי פחמן וזהב שחור - בהשראת תעשיות התעופה והחלל.